Khamis, Januari 27, 2011

SK Nitar 1 JOHAN PING PONG INDIVIDU

TAHNIAH! TAHNIAH! TAHNIAH!!! Warga SK Nitar 1 amat berbangga dan mengucapkan tahniah kepada pemain ping pong sekolah kerana berjaya membolot bersih kategori yang dipertandingkan dalam kejohanan ping pong MSSD Mersing di SK Tenggaroh 3 semalam.
Juara kategori lelaki terbuka milik Muhamad Muhaimin Haikal bin Mohd Fadil dan juara kategori perempuan terbuka milik Nurul Irdina Aqilah binti Mohd Fadil. Pasangan adik beradik ini layak menjuarai pertandingan kali ini memandangkan 'projek' yang dilancarkan oleh bapa mereka amat besar nilainya. Bapa mereka, Mohd Fadil bin Othman merupakan guru di SK Nitar 1. Ibunya, Pn. Fauziah bt Omar,  juga guru di sekolah ini. Pada tahun lalu mereka membeli sendiri meja ping pong dan pasangan adik beradik ini berlatih sepanjang tahun di rumah dan di bawah kendalian bapa dan ibu mereka.
Hasilnya....... mereka memiliki anak yang menjuarai pertandingan ping pong peringkat daerah dan berazam membuat kejutan di MSSJ nanti. Tahniah juga buat wira dan wirawati sekolah yang lain. Mereka terkandas di peringkat suku akhir. Satu pencapaian yang membanggakan walaupun sekolah ini bukan sekolah projek gemilang ping pong daerah Mersing. Tahniah buaat Mohammad Azim Faris bin Roslee, Muhamad Yusof bin Omar, Muhamad Faiz bin A. Rahman dan Anis Hanim binti Ruzlan.
Adik Nurul baru berusia 10 tahun dan telah menjadi juara. Pastinya dalam masa 2 tahun lagi, mungkin Mersing akan melahirkan juara ping pong peringkat MSSJ dalam kategori perempuan. InsyaAllah. Begitu juga dengan adik Anis Hanim yang juga berusia 10 tahun.
Pastinya, SK Nitar 1 berbangga dengan wira dan wirawati ini. Teruskan rentak gemilang ini. Tahniah juga kepada teraju utama yang menjana gemilang ini iaitu Encik Mohd Fadil bin Othman, En. Aziz bin Kasim dan En. Ruzlan bin Sulong. Tanpa mereka pastinya SK Nitar 1 tidak berdiri megah sebegini dalam sukan ping pong. TAHNIAH!!!!!!!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan